Tuesday, July 25, 2006

insanlar nereye gidiyor ?

buralara alismis oldugumuzun bir gostergesi.

iki uc gun once Bamako'ya gelen bir beyin gozlemi. "insanlarin gidecekleri veya yapacaklari birsey yok bu melekette ama daimi bir hareket var, herkes bir yerden bir yere gidiyor, anlayamadim..."

ilk soylediginde pek dusunmedim uzerinde, ancak arkasindan sokaklari dusununce gercek payinin ne kadar yuksek oldugunu fark ettim ve kendi kendime ben fark edememisim dedim. ozellikle biz Batililar icin sosyal anlamda pek fazla yapilacak veya gidilecek yer yok burada, aslinda bu durum dogma buyume Bamako'lu insanlar icinde gecerli.

normal sartlar altinda oturur pozisyonda gordugunuz herkes, sokak kenarlarinda birer sandalye uzerinde ya evinin, ya dukkaninin, ya tezgahinin onunde oturuyor ve bulunduklari bolgenin disina ciktiklarina dair bir izlenim hicbir sekilde uyandirmiyorlar. ama sokaklara (arac yollarina) baktiginizda, yuruyen, kosan, bisiklette, motorda, yesil minibuslerde, arabalarda sabah yediden aksam sekize daimi ve kalabalik bir hareket var...

bu insanlar ne icin, nereye gidip, nereden geliyorlar ???

No comments: