Sunday, October 22, 2006

sephia


bildigim kadari ile bir fotograf teknigi. teknik derken bile duraliyorum biraz aslinda, son donem dijital fotograf makinalarinda, efekt menusunun altinda siyah/beyaz, floresan, vs. ile beraber yeralan bir efekt, yeni taniyanlar icin. eskiden bilenler icin ise genelde cok eski siyah beyaz fotograflarin sararmis gibi olanlari. fotografta ozellikle teknik olarak kullaniliyor mu bilmiyorum?

neyse konumuz aslinda, fotografta gordugunuz renkler icinde bulunan bir ortamda kalip kalmadiginiz uzerine... ben kaldim... bir aksamustu, kapinin onune ciktigimda, renkler degisik geldi. kapi, aylardir bildigim ayni kapi, renkler ise alisik olmadigim renkler. acik kahverengi veya koyu sari, gorunen her nesneyi kaplamis. algi; rengi eski fotograflarla ilk defa tanimis oldugu icin, bir anda kendimi 30'larda 40'larda zannettim. sanki o gunlerin gercek renkleri bu renklermis gibi... efektin degil gerceginin icinde olmak keyifli idi...


No comments: